3. juuli 2012

Maasikane juustukook Merevaigust

Jälle kook. Ma ei tea, kuidas mul on õnnestunud viimasel ajal vaid koogi retsepte siia talletada. Tegelikult  pidi saama selle postituse peategelaseks hoopis kukeseenepirukas, kuid miskipärast ei õnnestunud mul selle pildile püüdmine just kõige paremini. Seega asun koogi juurde. Minu vanaema tegi üsna tihti juusukooki just Merevaiguga. See veidi soolakas sulatatud juust magusas variandis viib lausa keele alla. Taignakauss sai igatahes piinlikult puhtaks kaabitud, et grammigi head kraami raisku ei läheks. Kook sai väga õhuline ja mahlane ning lausa sulas suus. Nüüd ootan sõstraid, et saaks sama retsepti katsetada ka veidi hapumas variandis.

Ja ma ei saa jätta tähelepanu pööramata nendele kahvlitele, mis nagu lusikad. Jube mugavad! Sain need taaskasutuspoest ja olen ostuga ülimalt rahul :)



Vaja läheb:
2 dl neljaviljahelbeid
2 dl nisujahu
0,75 dl suhkrut
100 g võid
1 spl külma vett

400 g Merevaiku
2 muna
1,5 dl suhkrut
450 g maasikaid

Tee nii:
Näpi jahu, neljaviljahelbed, suhkur ja külm või puruks. Lisa natuke külma vett ja sõtku taignaks. Suru tainas vormi põhja ja natuke ka äärtele. Tõsta külma tahenema. Puhasta maasikad ja lõika sektoriteks. Vahusta munad suhkruga. Lisa ka Merevaik ja mikserda segu kergelt läbi. Sega juurde maasikad. Vala segu taignale. Küpseta 170 kraadi juures ca 50 minutit. Kook võib jääda veidi võbisev. Jäta kook praokil uksega ahju jahtuma. Lase jahtunud koogil järgmise päevani külmas seista.


Kogus: 24 cm läbimõõduga vorm. 10-12 tükki.

Kommentaare ei ole:

Kööginurk

Related Posts with Thumbnails